lørdag 5. november 2011

Vårt nye glis :D

Vi har kjøpt oss ny bil i dag, en 2011 Wolkswagen Tiguan DSG 4wd :D Superhappy! 

Tiggis :D

Har tenkt på å kjøpe ny bil i hele år, så vært myyye grubling og titting, så dette var absolutt ikke en forhastet avgjørelse. Før vi fikk Strettis hadde vi ikke behov for bil, vi både bor og jobber i sentrum. Men tok ikke lang tid etter at vi fikk oss hund før vi tenkte hvor kjekt det kunne ha vært å ha bil.
Var veldig heldige i fjor og fikk kjøpe tennisbilen til farmoren av Martin for en slikk og ingenting. "Tennis" som den heter blir fortsatt en del av gjengen vår, og er en 1995 Fiat Punto.. ;D Men nå blir altså "Tiggis" også en del av gjengen.  Denne bilen har "leppe" i bagasjen, noe som er veldig upraktisk når det kommer til hundebur. Og når vi fant ut dette, visste vi virkelig ikke hva slags bil vi skulle kjøpe. Men for noen mnd. siden fant Martin "Schmidt" hundebur i Tyskland, som lager spesialdesignede hundebur, og har faktisk flere varianter til tiguanen. *Lykke* ( Burene er Tüv-godkjent, og har samme rammen som bla. Herkulesburene ) Og i dag kom tilbudet vi har ventet på. Bilen skal vi hente på torsdag, dobbeltburet bestiller vi i kveld. Sistnevnte kommer når det  kommer, i mellomtiden har vi det fine skranglekasseburet vårt. Også titter vi på brukte skibokser som vi kan sette på. Det trengs jo både nå i vinter og til europaturen neste sommer :)

Etter bilkjøpet i dag tok vi oss en tur i østmarka. Rota oss bort, så ble en lenger tur enn beregnet. Men fant veien til lysløypa en god stund før mørket tok oss, og var ganske spente på hvor i skogen vi hadde kommet ut hen, haha :D Fant ut av det, men neste tur blir med fulladet batteri på tlf så vi har kompass;) Godt med en ordentlig langtur i ny og ne, og nå skal bilkjøpet feires med boblevann her. God helg!

10 kommentarer:

  1. Bare LITT misunneleig... ;)

    SvarSlett
  2. Grattis da! Herlig å kunne komme dit man vil når man vil med hvem man vil. Kommer med GPS/kart regner jeg med?

    SvarSlett
  3. Å ja da :) touch screen med kart over 24 land i europa, så fornøyd med den :)

    SvarSlett
  4. Herlig bil! Gratulerer:D Tror jeg må ønske meg bil til jul..:P

    SvarSlett
  5. Grattis med ny bil! Jeg og Scot gleder oss til å teste vidunderet!! :D

    Elin&Scot

    SvarSlett
  6. Grattis till fina bilen. Det blir perfekt för er Europatur :)

    SvarSlett
  7. Hei Ane =) Så fin blogg du har og takk for kommentarer i min ;)

    Gratulerer med en fantastisk ny bil, den ser jo ut som den perfekte bilen for en aktiv hundefamilie =) Og med tilpasset bur, GPS og alt det andre må jo dette være helt perfekt :D

    SvarSlett
  8. Gratulerer med ny bil :D
    Vi har kvitta oss med en av våre (har bare den rosa bøtta nå), og skal etterhvert finne noe mere praktisk i tillegg ;)
    Glad jeg har dp, for de trenger ikke så innmari mye plass i bilen (for korte turer), men å kjøre på langtur ville vært PAIN nå :D
    Så snart vi har en stv. skal jeg ha et skikkelig bur jeg også! Drittlei av å dingle rundt med VariKennel-burene (som er det eneste jeg får inn i bøtta...)

    SvarSlett
  9. Takk alle sammen :D

    @ Fanny: Kjenner meg igjen i den, kjørt rundt i en liten sak det siste året vi også. Greit så lenge man kjører rundt i byen, men så fort man beveger seg ut på motor/landevei er det ikke helt mega lenger..

    SvarSlett
  10. Gratulerer så mye med ny fin bil :) Misunnelig!! Jeg ønsker meg også ny bil, men det er så dyrt så det får nok vente en stund til.

    SvarSlett