onsdag 2. november 2011

Dekktrening!

Søndag som var ville jeg og Martin ta dagens tur oppover "Hammeren" i Maridalen.  Tassen får ikke løpe løs på denne veien, noe pga. syklister som raser forbi i 100km i timen.. Så fant ut at vi måtte sprite opp turen litt for Stretto, og stakk innom en bilvaskforhandler på veien og fikk med oss et kassert dekk de hadde liggende. Utrustet med Non-stopselen (trekkselen over alle trekkseler) var det bare å spenne fast dekket og la Stretto gjøre resten av jobben. Han syns med en gang at dette var da litt rart, men var ikke mange metern´e før han gikk og var ganske så kry. Og var tydeligvis ikke spesielt tungt for han heller, han kunne helt fint småløpe med det bak seg om han ville det  :) ( Tipper dekket veide ca. 3kg)
Ville ikke kjøre på med for stor belastning på han, så han og Martin delte på hvem som skulle trekke dekk gjennom den lille turen vår. Fin trening for tobente også det. Kan ikke så mye om trekking, men utifra det vi kunne se lå belastningen riktig på Stretto, og han brukte kroppen på riktig måte. Og så lenge man tar det rolig og i korte økter kan det jo ikke gjøre noen skade, er jo bare for å sprite opp en tur i ny og ne. Tassen syns ihvertfall det var moro, så blir ny dekktur etter jobb i morgen  :)

Stretto trekker dekk for første gang :)
Ellers går tiden med på å pønske på den nye hjemmesiden, div. triks og photoshoots, kokkerier, og at jeg gleder meg til snøøøøøø!!!! ( Ligger et par blogginnlegg på etterskudd med andre ord, men greit å ha et par på lager ;p ) Fryser fort, og ikke alltid like glad i vinteren, men snø er jeg glad i. Og gleder meg veldig til å kunne gå på skitur i marka. ( Uten swixbelte og spandex på meg, her er det sitteunderlag, kakao og kvikklunsj som gjelder, og ikke ny personlig perstid i løypa. Fikk jeg lirt fra meg den og ;) ) Stay tuned :)

2 kommentarer:

  1. Så fin måte å trene muskler på :)

    SvarSlett
  2. Ja, er ikke så verst :) Kjøpt litt vekter og kjetting nå, og festet karabinkrok på tau for lettere festing til tauet på selen. Tar opp mindre plass i bilen, og er litt enklere i bruk :-)

    SvarSlett