onsdag 21. september 2011

Det er viktig å bli sett!

Maler mye på dette om dagen, men syns det er så fryktelig skummelt med alle som går der ute i mørten uten refleks! Nå tror jeg hundefolket er litt flinkere til å merke både seg selv og hunden, men har funnet masse fine reflekser/løsninger i det siste som jeg tenkte å dele. Her er det både noe for hund, eier og barn.

Siste innkjøp til meg og Martin, er disse slap-wrapsene fra see.me. Et norsk firma støttet av innovasjon norge. Reklamerer gladelig for de, da det de produserer er nettopp kule refleksløsninger ;D
Jeg har den med elg på selvsagt :D Finnes i flere farger og forskjellige design.
 Selvklebende reflekser har de også, geniale å feste på luer og jakker til barna, bl.a. disse, hihi:

Men det mest geniale jeg fant på nettbutikken til see.me var dette, nemlig refleksgarn! :
Genialt..
Og med det kan man lage f.eks disse vottene: ( hentet fra Line Holtskog sin blogg )
Kule, eller hva? :D
eller noen av disse..:
Anbefaler å ta en titt på bloggen hennes for å se effekten av garnet :)
Også har jeg kjøpt disse, kan brukes til alt, og man kan velge om de skal blinke vanlig, blinke hurtig eller bare lyse. Festet de enkelt på jakka så har jeg de med på tur. Og kan feste de på Strettis, om jeg har glemt blinkebånd på han. Ene lyser rødt og det andre lyser hvitt. Før ikveld fikk jeg bruk for de på sykkelturen vi hadde, ble mørkt tidligere enn antatt. Så festet en foran og bak. Det er nettopp til sykkel de er tiltenkt å brukes, men fungerer til mye. 79,- for en 2-pack :) Merket er bookman.se.
Jeg kjøpte selvsagt rosa, fins i mange andre farger også. 
Heldigvis, når det kommer til hund, finnes det myyye med refleks! Både på båndet, selen eller dekkenet. Så der kan man bare velge og vrake.
Refleks er også en kjempefin gaveidé. Hvordan bedre si at du at bryr deg om noen? ;)
Så lys opp folkens ! :D

6 kommentarer:

  1. Kan aldri sies for ofte dette. Skjønner ikke hvorfor folk og deres tilhørige tror de er "selvlysende" i mørket??? Har sånn rosa til Cora. Problemet er at hun springer rundt og "accidently" trykkes knappen til helt av. men men - den kommer jo tilbake til "på" igjen og da så:) De er også fine om du går på lite opplyste stier på tur - så ser du hunden din selv om det er mørkt :) Kule slap'ons - blir nok noen her og :)

    SvarSlett
  2. Vilka snygga reflexer de där snap-wrapsen, och vantarna var skojiga :)

    SvarSlett
  3. Bra innlegg, Ane :-) Jeg har reflekser i bøtter og spann til hundene, men lite på meg selv. Men det skal ordnes!

    Men du må fikse på den øverste linken, den til seeme.

    SvarSlett
  4. Jeg MÅ ha dyptvannsbreiflapprefleks! :D *likte denne butikken veldig godt*

    SvarSlett
  5. Godt det er flere som syns det er viktig med refleks :-) *tommelen opp*

    Iris: Haha, ja den er kjempekul, minner meg om Nemo :D Fikset linken, takk for at du sa ifra :)

    SvarSlett
  6. Så mange bra tips!! Kjempefine reflekser! Skal definitivt bestille :D Takk for gratulasjoner på jentene mine ;)

    SvarSlett