søndag 21. august 2011

Aldri fred å få for en liten pinne ;)

I dag var det jo som nevnt før NKK-utstilling på Bjerke. 10min unna oss, kjempekjekt! Stretto ble kjempeglad når han fant ut at dagen skulle startes med en dusj, etterfulgt av en tannpuss. Gjør ikke dette på hver utstilling bare så det er sagt. Men må jo skinne litt ekstra når det er NKK.
Alle tre pinscherrasene var i samme ring, stas å få sett alle sammen. Og da ble det jo enda mer skravling med folk også :D "Fetteren" til Stretto, Taxi, var å hoppet på agilitybanen i dag ( flinkisen :), så gutta fikk lekehilst litt innimellom slagene. Og Tellus ( Estrellapinsch Emperador Vittelius ) yndlinsdp´en til Stretto, var også på plass. Her er gutta godt plassert på fanget til Martin :D

Trangt?! Nei da ;)

Dommer for dagen var Thord Byström, en trivelig svenske :) Stretto ville både stå og gå litt motsatt vei av meg i dag, feil bånd måtte vi også gå med da det vi vanligvis bruker røyk. Men mye som gikk fint også, og gutten ble andre beste hannhund.  Ikke verst for en debut i championklassen :-)
Kritikk: " Maskulin hann. Mellombrune øyne. Velansatte ører. God lengde på hode. Bra hals, kunne vært noe strammere. Substans i kropp. Bra kryss. Markert forbryst. Gode vinkler. Bra benstamme. Bra pels, utmerket tanfarge. Kunne vært noe fastere i fronten. Velvist. "
Premiering: Exc, 2chkk, ck, 2bhk, res. CACIB.
( P.S Veeeldig fornøyd med den nye utstillingsdressen min, vært på jakt etter en slik en stund. Har matchende blazer til også, for de litt kaldere dagene. Me happy! )

Står pent :)
Fullstendig ute av fokus, men syns det fanget drivet så godt :)
Etter endt utstillingsdag dro vi på skautur i Aurskog Høland og kikket på jaktterreng. Var kjempefin skog der vi var! Og jommen ble vi ikke tilbudt sitteplass på elg-laget der oppe også. Altså  ikke jakte elg selv, men sitte på post med jegere. Tipper det kan bli en interresant opplevelse, i første omgang får Martin ta seg en tur. Jeg har utstillinger å gå på ;) Og etterhvert blir det nok noen turer for å lære seg terrenget der oppe, og se på fuglene. Så mange fine turer i skogen å se frem til. Og jada, jeg har rosa haglefutteral også.. Selv om jeg ikke har egen hagle enda. Men er klar hvis den dagen kommer, haha :)
Vært en hektisk helg for tassen, tipper den luren han tar nå blir ganske så lang :)

5 kommentarer:

  1. Grattis till en bra premiär i championklassen.
    Vad snygga ni är i ringen båda två, jättesnygg dress :)

    SvarSlett
  2. Gratulerer igjen med super debutt i championklassen! :D

    SvarSlett
  3. Gratulerer med flott debut i ch.klassen.
    Veldig fin kritikk :)
    Stilig dress (men hadde den vært enda kulere hvis den var rååååsa mon tro???) hehehe ;)

    SvarSlett
  4. Takk Irene :)

    @Fanny: Slik som damen har i teltet bak meg på bildet mener du? ;) Tror det er litt too much, tom. for meg :D Veldig fornøyd med fargen på den jeg fant gitt ;)

    SvarSlett