lørdag 8. oktober 2011

NKK-Hamar

Vel hjemme igjen fra NKK-utstilling på Hamar. I dag endte vi som 3.beste hannhund, 7hanner med, 10stk pinschere totalt. Vi var ute i god tid i dag, fikk handlet nye stoler, ( de vi hadde ble tatt ut for å få plass til sykkel i bilen, og ble så glemt å sette inn igjen.. ) og skravlet med andre pinschereiere som også var på plass. Like hyggelig som alltid, god stemning :) Luftet Stretto en tur, og tok en liten titt på ringen for å se hvor langt de hadde kommet. Så til min store "skrekk" at det var pinschere i ringen!? Plutselig hadde ting skjedd fortere enn jeg trodde, og ikke hadde jeg hatt kontakttrening med Stretto enda, og heller ikke fått tisset selv. Så plutselig ble det litt stress gitt. Men hadde det viktigste: Hund, bånd, nummerlapp og litt godis så rett inn i ringen med oss. Championklassen gikk bra, halen logret på stå, og håndteringen gikk strålende. Dommeren vrengte leppene hans hele veien bakover, godt å se at han tåler litt ;) Jeg trodde vi var ferdig så på vei ut, men nei da.. Var jo bhk igjen.  Hadde sett at vi ikke ble så lagt merke til under travingen i første klassen, og selvsagt begynte Stretto med litt hopp og sprett i beste hannhundklasse.. Og hadde ikke lyst til å stå så fint lenger heller, mistet fokus. Så skjerpings til meg for ikke å følge med! Tror dommeren likte litt større hunder så godt fornøyd med at han likte Stretto så godt for det :) Her er kritikken ( dommer Petru Montean ) :
" 28mnths, very good type, very well balanced, g. head,  corr.bite, g. bodystructure, g. fore-and hindangul., coat, pigm. corr., corr. movement, little bit close in hind. " Har ikke fått den siste der som jeg kan huske, men kan hende tassen var litt støl etter et par sykkelturer denne uka, da sist i går :D

En pinscherveninne av Stretto ( og oss da;) ) Dida, ble champion i dag, moro moro!
Takk for en hyggelig dag rundt ringen, og ikke minst for koselig reisefølge av Ida og Ares (pinscher) i dag. Selv med to løpske veninner i hallen, oppførte gutta seg så pent atte ;)
Har ingen bilder fra dagen, ei heller resten av uka. Som har gått med til sykling, turer, og trening innenfor lydighet, rally og litt utstilling. Trener som oftest i skumringstimen nå, merker at det ikke er topp for konsentrasjonen til hverken to eller firbent. Tror Stretto lurer litt på hva som kan befinne seg rundt oss, og jeg sliter litt med avstandsbedømming og ser ikke hindringer på bakken :D Får håpe på lysere treningsteder utover. Men nå er det kanskje ikke lenge igjen til vinterdvalen tar oss heller. Utetid blir turtid, enten til bens eller på ski. Sistnevnte gleder jeg meg masse til, skal bli digg å få snø på nesa igjen! Trening derimot avstår jeg fra når fingrene lider bare fordi man skal finne fram en godbit. Ikke minst den herlige følelsen når en tann kommer bort en negl, bare pain. Og ikke akkurat motiverende. Men kulda er ikke over oss enda, så får håpe det er en stund til enda :)

Håper det blir en time eller to med litt fint vær i morgen, så kanskje man får tatt seg en god tur og kanskje tatt noen nye høstbilder av tassen. Men siden jeg har sagt intet innlegg uten bilder, blir det noen høstbilder fra 2009, lille valpisen på tur :





Cutie ;)
Forøvrig har jeg fått tilbakemelding om at ikke kommentarfeltet fungerer, sjekket innstillingene og der er alt i orden. Så mulig det er et lite "bug" hos blogpost. Så prøv igjen en annen gang, håper det fungerer da :)

5 kommentarer:

  1. Fiine strettisen :D

    Har du ingen bilder fra pinscherringen idag? Hvis Martin tok noe bra bilder av oss i ringen idag og, må du gjerne sende dem på mail altså :-)

    SvarSlett
  2. @Iris: Hihi, takk takk :) Har kaanskje et ståbilde, men er ikke akkurat bra lys i disse hallene så blir jo ikke bra, og et minnekort som sa pip-pip, "jeg er full" hele tiden. Men Martin fikk tatt bilde ute av den nye championen da ( lagt ut på forumet )
    Selv om bildene av dere ikke ble bra, så dere veldig bra ut i ringen i dag:) ( Sendte deg de han tok på mail )

    SvarSlett
  3. Jeg tror det er med internett explorer at det ikke funker. Jeg må ihvertfall kommentere uten å være innlogget fra den. Men med google crome klarer jeg å være innlogget når jeg kommenterer. Det har vært slik lenge!!

    SvarSlett
  4. Forresten han er så søt på bildene ;)

    SvarSlett
  5. @ Monica: Stemmer det, husker det nå når du nevner det. Fryktelig irriterende, og ikke finner jeg noe som helst om det på innstillinger, så må være et bug hos blogspot. Ja,ja.. får håpe det blir fiksa.
    Takk for at du nevnte det :)

    SvarSlett