fredag 29. juni 2012

Siden sist :)

Spesialen er vel overstått for denne gang, og jeg ser allerede frem til neste år.
Vi hadde en kjempehyggelig dag rundt ringen. Hadde ikke de store forhåpningene for dagen, iom. at vi fikk slett rød fra denne dommeren for ikke så lenge siden. Men denne dagen fikk Stretto CK, det var jo hyggelig at også denne dommeren syntes Stretto var av championkvalitet :) (Litt surt å havne på plassen bak fra det å bli plassert i bhk, men men..)
Dommer for dagen var Mette Tufte, og kritikken ble som følger: Velutviklet hann av utmerket type. Velf. hode. Mørke øyne. Godt forbryst. Kraftfull kropp. Velmusklede lår, hever lendparti en aning. Bevegelser med meget godt drive. Ønskes mer paralell frem og bak. G. pels og farge.


 Nå ser vi frem til utstilling i Frankrike, der er målet å skjønne noe av det hele:P Blir spennende ihvertfall:) Aner ikke hva jeg skal ha på meg. Ikke grå dressjakke. Så en av disse står jeg imellom:

Eller det nyeste antrekket fra helgen, som jeg ikke har bilder fra da vi var i ringen.
Har dette fra da vi ventet da, ikke se på Stretto ;)
Syns det var litt stilig, men det er jommen ikke lett.. Burde sikkert hatt skjørt, men det føler jeg meg ikke komfortabel i for fem flate øre, og føler jeg ikke får stilt ordentlig så det går jo ikke. :)
Godt jeg har noen få dager igjen å tenke på, før vi begir oss ut på landeveien.

I helgen ble det plutselig agilitykurs! Kom en avbestilling i klubben på et kurs som er fulltallig, og iom. at vi er i landet kan vi jo reise på det:) Så vi får se hvordan det går, leeenge siden tassen har sett noe hinder en gang. Men jeg tror det blir moro uansett :)

Det aller viktigste som har skjedd siden sist! Lisa (Stretto sin utkårede i Finland) begynte å løpe en mnd. før vi hadde trodd, så da måtte vi sende over noen svømmere og gjøre kunstig inseminering.
Så i dag har vi vært på veterinærhøyskolen og gjort et uttak, og nå krysser vi fingre og poter for at alt går bra med pakken, og at det etterhvert blir noen Lisa og Stretto vappiser som vi kan følge med på.  Jeg gleder meg masse, og håper virkelig det kommer minst en til Norge etterhvert! :)
For mere info om kullet se Kennel Megamagee.

2 kommentarer:

  1. Jeg stemmer for det midterste antrekket! :-)
    Og det blir veldig spennende med Strettis-valper *krysse fingrene for at alt går i orden*

    SvarSlett
  2. Det er sporing på pakken, og jeg kunne se at den hadde kommet frem til veterinærkontoret for snart en time siden, så so far so good:) Nå venter jeg bare på at oppdretter i Finland skal si at alt har gått bra, så er det bare å krysse fingrene for mange vappiser og begynne å glede seg :D

    Takk for din stemme, vanskelig dette altså ;-P

    SvarSlett