lørdag 10. september 2011

Statusoppdatering :)

Må jo skrive litt om hva vi har drevet med den uka her :) Ikke at det er så veldig spennende men..
Startet uken med med utstillingstrening hos Ellinor på mandag. Tassen har blitt så flink til å stå pent nå, gjør det jo helt automatisk! Fin trening og sosialisering, både for to og firbente.
Tirsdag var "hviledag", da skjedde det ikke stort. Hadde tenkt oss ut på sykkeltur onsdag, men himmelen åpnet seg over oss idet vi skulle gå ut av porten med torden, lyn og regn an mass. Vi avventet, men kastet inn håndkle og fant ut syklingen ( og tur i det hele tatt ) måtte vente til en annen dag.
Torsdagen kom og denne gangen valgte jeg lydighetstreningen med instruktør. Er jo en stund siden vi har trent lydighet sammen med andre, men tassen hadde ikke glemt gamle kunster ;) Selv med tisper som han syns luktet litt godt! Startet med "sitt og bli i 2min". Vi har trent mest dekk og bli, så tenkte at her kom han sikkert til å bli lett i rompa. Gikk ikke så langt unna han, og jommen klarte han det ikke. Bra start!
Tannvisning gikk jo like bra som alltid, sitter som en påle. "Dekk fra holdt", ikke helt nedpå første gangen, men så gikk det bra.
Så var det en ny øvelse på tapetet for oss, "sitt under marsj".  Sier seg sikkert litt selv, men man går fot, sier sitt mens man går, og hunden skal sette seg uten at man selv stopper. Fikk tips til hvordan man kunne gå frem på øvelsen. Jeg satte i gang med litt sitter her og der, spesielt utenfor fot. Rett og slett for å "spice" det litt opp for han, kommer til å fortsette med det for da syns han det var moro. Gikk saaakte fot, sa sitt, og belønnet med en gang rompa kom i bakken. Dette gikk riktig så fint, kom ikke helt opp i marsjfart denne dagen men det var ikke meningen heller.
"Dekk og bli 2min". Hehe, er så herlig å se på Stretto i denne øvelsen. Her kommer pinscheren fram ;) Kan se at han tenker: "Dette er kjeeeedelig.. hva kan man finne på mon tro? Å, en flue, herlig! *Kikke litt rundt seg* Alle de andre har lagt seg ned, da tar jeg jommen jeg meg en hvil også. " I det øyeblikket legger han bakbena på siden og virkelig legger seg og matmor puster lettet ut. Så han klarte denne også gitt, tom. 2min og 30sek. For å avslutte med litt mer tjo og hei, ble det "fot" for alle penga på slutten. Kjempefornøyd med kontakten vår!
Selv om det var en fin trening i dag, kom jeg allikevel på hvorfor vi har gått over til rally, mye mer moro for begge. Men det er fint med litt variasjon, så kommer til å bli litt lydighetstreninger fremover også.

Ja, så var det fredag da. og vi skulle på tur rundt østensjøvannet igjen:) Denne gangen med 7 hunder og 5 mennesker, 5 pinschere, 1 ridge og en dansk/svensk gårdshund. Alle hundene oppførte seg så pent atte, kjempefin tur med et flott vær! Lite bilder denne uken, men avslutter med et fra turen i går:
Stretto og Super speider utover annet.
God helg :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar