søndag 19. februar 2012

NKK Bø

I går var det duket for NKK utstilling (int) i Bø i Telemark.
Hall med kunstgress, og enda litt trangere enn i fjor syns jeg.. Så fikk ikke varmet opp tassen som jeg ville, jeg liker å løpe og leke litt før vi skal i ringen for å få opp tempen litt. Snusing derimot, var mye mer interesant, men det gjaldt vel for de fleste pinschergutta :p
Dommer for dagen var Anders Tunold Hansen.  En dommer som jeg har inntrykk av er veldig hyggelig med tobente og firbente, nøye, opptatt av bevegelser og ikke minst forklarer sine bedømminger til alle. Dette siste setter ihvertfall jeg stor pris på at han tar seg tid til å gjøre.
Det ble mye løping på oss, tre hanner i championklassen, ingen før med ck. Fikk rødsløyfe etter bedømmingen, kjempeglad! Løpe et par runder til, stille opp, løpe et par runder til, stille opp igjen og ble plassert som nr.1 i hannhundklassen!! :D Wehee :D Fikk CACIBet, ble så glad :)
Beste tispe ble vakre Dark Angels Nisha Nordic Spirit ( Nina sin Emma) så da var det duket for BIR/BIM finale. Samme prosedyre der, løpe et par runder, stille opp, dommerern gikk over hundene igjen, og løp helt til dommeren spurte om jeg ikke ville ha med meg BIR sløyfen :D Og det ville jeg jo selvsagt :) Dommeren sa bl.a. at han syns Stretto var den mest rasetypiske i dag, det satte vi stor pris på å høre :)
Resultatet i dag ble da: Exc, 1chkk, CK, 1bhk, CACIB og BIR.
Kritikken sliter jeg med å tyde halvparten av, så da blir det litt fåfengt å legge ut.
( Fullstendig resultatliste kan man finne her )
Men har litt bilder fra dagen da: ( Var veldig vanskelig for Martin å få tatt bra bilder fra da vi var i ringen i dag, ny linse står på ønskelista :) )

Gutten med det vakreste uttrykket :)   


Til slutt BIR og BIM bildet hvor ingen av handlerne og hundene hadde konsentrasjonen helt på topp, men hva gjør vel det når hundene hadde gjort jobben sin, og vi var så fornøyde :)



Vi ble igjen til gruppa, Martin prøvde å filme litt, men siden det var første forsøk med det nyeste kamerahuset ble det ikke noe :p
Jeg skulle egentlig også stille Tellus (dp) denne helgen, som er på helgebesøk hos oss :) Men desverre kræsjet rasene med hverandre. Da var det godt at Tellus hadde tante Nina i hallen som gladelig stilte opp :D I dag har gutta for det meste ligget i sofaen, med unntak av litt korte lekeøkter og en deilig morgentur i sola. Man trenger å slappe av litt etter en lang dag på utstilling :)

6 kommentarer:

  1. Gratulerer med Cacib og BIR! :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Irene:-) Det var ikke forventet, så jeg ble helt overrumplet og glad :D

      Slett
  2. Gratulerer så masse med BIR og Cacib! Vel fortjent til kjekkasen :)

    SvarSlett
  3. Stort grattis till BIR och CACIB :)

    SvarSlett
  4. Takk, grattis til dere også :D ( Og takk for hilsen i gb´en, den nye siden er ikke helt ferdig enda, driver og småflikker litt fortsatt;)men fått opp en link til dere der nå:)

    SvarSlett