tirsdag 14. februar 2012

Skitur :D

Vi har vært på hyttetur i fjellet i helgen, oppi Hallingdal. Hatt dagstemperaturer på ca. 0 til -3 grader, med innslag av sol. Helt topp! Har fått gått litt på ski, tilsammen to mil. Hadde løypene omtrent for oss selv, og vi har hatt noen flotte turer. Følte oss nesten litt skjemt bort.
Vi storkoste oss på skiturene :D  Og jommen ble jeg og Stretto mer synkronisert i bakkene også :) Sa ting som "vent" eller "rolig" når jeg ville at han skulle kule´n , og "fram" når jeg følte at han kunne peise på igjen. Funket ihvertfall denne helgen ;p.
Noen bilder fra helgen: ( gjett om tyskerne og danskene syns denne flotte karen i marius-genser var supersøt da :D Måtte stoppe og hilse på et par :) )



Torsdag før vi dro på hytta hadde vi besøk av Nicolas, en 12uker gammel dalmatinervalp, superdupersøt selvfølgelig :-) Og veeeeldig glad i Stretto ;) Stretto ble helt utslitt etterhvert, men akk så tålmodig.. Så da får han bare skylde på seg selv som ikke sier ifra, haha :D

Så øra flagrer :D
Hihihi, digger sånne bilder :D

Helluu :-)
:D
Nicolas :)

11 kommentarer:

  1. Å sånn skitur hadde nok Pax likt også. Hadde jeg bare vært litt flinkere å gå på ski :p Ser for meg kaos, men ikke pga hunden, hehe.
    Hvilken størelse har Stretto i Non Stop-sela? Ser han får plass til genser under, bruker han samme str uten genser også?
    Pax har en slik sele, men i str 4, altså gul. Lurer på å kanskje prøve en str større hvis han legger seg ut mer framover, men er litt usikker.

    SvarSlett
    Svar
    1. Stretto har strl. rød, det er vel strl. 5 om jeg ikke husker feil :-) Genseren er ikke så veldig tykk, så den får vi plass til under. (Skal vel helst ikke ha så mye under slike seler)
      På kalde dager eller i pauser har vi hurrta-dekkenet utenpå, fungerer fint det også :) Har inntrykk av at de fleste pinschere bruker strl. gul, og Pax er vel heller ikke av de største pinscherne(?) Stretto veier ca. 18,5 og ca.50cm sånn til sammenligning med Paxegutt :-)

      Slett
    2. Aha, takk for info :) Pax er 49 cm og 17,3 kg nå. Tenker vi får se det an litt lenger da.

      Slett
    3. Ville nok gjort det ja :) Jeg kan prøve å huske å spørre disse andre som bruker strl. gul hvor store de er. Altså spørre eierne ;)Gir deg tilbakemelding om jeg finner ut noe mer :)

      Slett
    4. Her har gutta str 5 (rød) og jentene str 4 (gul) Otto og Jonas er ca 49 cm og 17 kg begge to og Jentene ca 45 og 46 cm og 14 og 15 kg...:)

      Slett
  2. Herlig! Både skituren og lekestunden! Og så for en fiiin gutt i mariusgenser da!:)

    Vi har planer om å komme oss ut på ski vi også, har henta skia mine fra vestlandet, kjøpt sele til Ares, mangler bare beltet nå, så har vi ingen unnskyldninger lenger. Noen tips til første turer med ski og hund? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Unngå fulle løyper, ikke for lange turer, og selvsagt ha det moro :D

      Slett
  3. Knallfine skibilder! :-D

    Her er snøen smeltet (den var her i hele tre uker) Denne helga kommer det en oppdatering i bloggen fra meg også :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :-)

      Wuhuu, gleder meg til ny oppdatering :D

      Slett
  4. Kjempefine bilder! Er så sjalu på alle dere som legger ut skibilder, hadde gledet meg så inmari til å stå på ski igjen i vinter men har jo vært helt ubrukelig i kroppen hele vinter, så jeg har ikke hatt sjans...håper snøen bli en god stund til så kanskje jeg rekker det!!!

    SvarSlett
  5. Skjønner godt at folk ble sjarmert av kjekkasen i Marius-genser, såååå fin! :)

    SvarSlett